Veel voorkomende vragen over de herstelstatus

Hoe kan ik de herstelstatus van mijn toestel controleren?

Vul hieronder in het formulier de gevraagde gegevens in. Er zijn minimum 2 gegevens nodig zodat wij u de correct informatie kunnen verschaffen.

Our Repair Order No: Dit is het Repair Order nummer die u bovenaan op het aanmeldformulier, prijsofferte,.. terugvind. Dit nummer begint altijd met het jaartal van aanmelding als de eerste 4 cijfers. Bv: 2021XXXX

Your Reference No: Referentie die u eventueel hebt meegegeven met uw aanmelding. In geval dat uw toestel een pincode slot had bij aanmelding en u deelde dit mee aan de collega zal dit uw pincode zijn.

Serial No: Dit is het IMEI-nummer van uw toestel. Dit is terug te vinden op uw aankoopfactuur, dit staat ook steeds op uw aanmeldformulier tenzij deze niet leesbaar was van het toestel door bijvoorbeeld een gebroken scherm.

Waarom staat mijn toestel (nog) steeds op dezelfde status?

Het is mogelijk dat uw toestel terug op een voorgaande status terechtkomt wanneer er een bijkomend probleem word gedetecteerd. U word hiervan steeds per mail en telefonisch op de hoogte gebracht.

Hieronder een overzicht van de meest voorkomende statusen:
06 – Wachten Op Analyse: Het toestel ligt bij de techniekers en word onder de loep genomen om het precieze defect te detecteren, en de juiste herstelling voor te bereiden door testen te doen van verschillende sensoren, verschillende onderdelen,.. Wanneer dit uitgevoerd is krijgt u een prijsopgave voor herstelling telefonisch en per mail. Een toestel kan terugkeren naar deze status wanneer een bijkomend defect is gedetecteerd bij testen.

19 – onderdelen niet leverbaar: De onderdelen die nodig zijn voor uw herstelling zijn op dit moment niet leverbaar. Wij polsen dagelijks voor updates bij onze leveranciers en houden u op de hoogte wanneer wij een duidelijk antwoord van onze leverancier krijgen. Ook is het mogelijk dat de leverancier na bepaalde termijn laat weten dat dit onderdeel nooit meer leverbaar is. In dit geval nemen wij telefonisch contact op en zullen uw herstelling helaas moeten annuleren. Wij kunnen dit proces NIET versnellen. Dus gelieve geduld te beoefenen en hiervoor niet op te bellen. 

20 – Wachten Op Onderdelen: Het toestel heeft nog 1 of meerdere onderdelen nodig voor herstelling die momenteel niet voorradig zijn. Wanneer uw toestel op deze status staat zijn de onderdelen al besteld. En zijn wij afhankelijk van de levertermijn van onze leveranciers. Wij vragen u nog even om geduld. Wanneer de onderdelen voorradig zijn word uw toestel spoedig verder behandeld.

21 – Wachten Op Herstelling alles voorradig: De onderdelen van het toestel zijn aangekomen en samen met het toestel bij de technieker geplaatst voor herstelling.

30 – Claim: Het toestel is fysiek gerepareerd/afgewerkt. Deze status betekend dat het toestel nog uitvoerig getest en gecalibreerd dient te worden alvorens deze terug naar de klant kan. (bijvoorbeeld: Bij het vervangen van uw scherm moeten de touch van het scherm en uw fingerprint sensor gecalibreerd worden voor gebruik). Uw toestel is bijna klaar, een collega neemt spoedig telefonisch contact met uw op wanneer deze calibratie voltooid is.